Lista aktywnych polityk
Nazwa | Typ | Zgoda użytkownika |
---|---|---|
Polityka prywatności i Regulamin Platformy | Polityka strony | Uwierzytelnieni użytkownicy |
Instrukcja BHP | Inne polityki | Uwierzytelnieni użytkownicy |
Podsumowanie
Prosimy o zapoznanie się z Regulaminem Platformy i polityką prywatności i
ich zaakceptowanie. W innym przypadku nie będzie dostępu do platformy.
Pełna polityka
Informacje ogólne:
1.
Platforma e-learningowa Moodle (zwana dalej
Platformą PUW lub Platformą zdalnego nauczania) Akademii
Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi (zwanej dalej Uczelnią) to internetowa
przestrzeń Uczelni, która jest przeznaczona do kształcenia oraz wspomagania
procesu kształcenia metodami e-learningowymi.
2.
W celu skorzystania z Platformy PUW Użytkownik
powinien we własnym zakresie zapewnić dostęp do stanowiska komputerowego lub
urządzenia końcowego z dostępem do Internetu, a także sprzęt i oprogramowanie
umożliwiające przeglądanie dokumentów i prezentacji multimedialnych.
3.
Uczelnia zapewnia stały dostęp do Platformy PUW
przez sieć internetową. Uczelnia zastrzega sobie możliwość przerw niezbędnych
do przeprowadzenia prac konserwacyjnych i modernizacyjnych.
4. Platforma PUW nie może być używana w celu przekazywania lub rozpowszechniania treści niemających związku z procesem kształcenia.
Zasady korzystania z Platformy Zdalnego Nauczania:
1.
Każdy Użytkownik po utworzeniu konta otrzymuje
za pośrednictwem poczty elektronicznej na wskazany przez siebie adres mailowy
dane do logowania, na które składają się: login, hasło oraz link aktywacyjny.
2.
System wymusza zmianę hasła startowego na
własne. Hasło użytkownika musi zawierać minimum 8 znaków (litery i liczby).
3.
Każdy Użytkownik jest zobowiązany do zachowania
w tajemnicy swoich danych uwierzytelniających do Platformy PUW oraz
nieudostępnienia Konta Użytkownika osobom nieuprawnionym.
4. W ramach Platformy PUW Użytkownik ma dostęp do zajęć/kursów, do których został uprawniony przez Administratorów Platformy. Użytkownik może również korzystać z wbudowanego narzędzia do wysyłania wiadomości w ramach Platformy PUW.
Zasady przetwarzania danych osobowych:
1.
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest
Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi, 90-212 Łódź, ul. Sterlinga 26. W
ramach funkcjonowania Platformy PUW z Administratorem można się skontaktować
pisemnie, za pomocą poczty tradycyjnej, pisząc na adres siedziby, lub poprzez
wiadomość e-mail na adres mdl_koordynator@ahe.lodz.pl.
2.
W celu należytej ochrony danych osobowych
Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym można się
skontaktować pod adresem e-mail iod@ahe.lodz.pl.
3.
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w
następujących celach: – umożliwienia prowadzenia zajęć dydaktycznych na
odległość – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, w związku z przepisami
art. 67 ust. 4 oraz art. 76a Ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o
szkolnictwie wyższym i nauce oraz § 12 Rozporządzenia Ministra Nauki i
Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 r. w sprawie studiów; –
prawidłowej identyfikacji uczestników kształcenia na Platformie (również w
formie utrwalenia wizerunku i głosu) oraz komunikacji podczas zajęć i poza
zajęciami, niezbędnej do procesu realizacji kształcenia – na podstawie art. 6
ust. 1 lit. f) RODO; – prowadzenia Konta Użytkownika na Platformie zdalnego
nauczania – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO; – umożliwiania dostępu dla
innych uczestników zajęć/kursu do dodatkowych, niewymaganych informacji o
Użytkowniku – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – zgody, którą jest
wyraźne działanie potwierdzające (dobrowolne dodanie informacji o sobie); –
dochodzenia i obrony w razie zaistnienia wzajemnych roszczeń – na podstawie
art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, tj. prawnie uzasadnionego interesu Administratora.
4.
W ramach Konta Użytkownika przetwarzamy
Pani/Pana dane w następującym zakresie: – imię (imiona) i nazwisko; – adres
e-mail (wgląd tylko dla Administratorów Platformy, domyślnie ukryty dla innych
uczestników zajęć/kursu – Użytkownik w ustawieniach profilu może sam zdecydować
o ujawnieniu swojego adresu e-mail; Dydaktycy mają wgląd w adresy mailowe
Studentów w celu identyfikacji osób na Platformie lub komunikacji); – login do
Platformy (wgląd tylko dla Administratorów Platformy); – numer IP Użytkownika
(wgląd tylko dla Administratorów Platformy i Dydaktyków); – tytuł naukowy
(tylko w przypadku konta Dydaktyka); – nagranie zawierające wizerunek i dźwięk
– do utrwalenia Pani/Pana wizerunku oraz głosu może dojść podczas ćwiczeń lub
wykładów, których uczestnictwo wymaga ujawnienia swojego wizerunku oraz
aktywnego udziału w zajęciach;
5.
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być
podmioty przetwarzające dane osobowe na zlecenie Administratora, w tym m.in.
podmioty zewnętrzne dostarczające i wspierające systemy informatyczne
Administratora, wykorzystywane na potrzeby obsługi Platformy; podmioty
świadczące usługi księgowe, a także inne podmioty świadczące usługi związane z
bieżącą działalnością Administratora, wyłącznie na mocy stosownych umów
powierzenia przetwarzania danych osobowych oraz przy zapewnieniu stosowania
przez ww. podmioty adekwatnych środków technicznych i organizacyjnych
zapewniających ochronę danych. Dane osobowe mogą być również udostępnione
podmiotom uprawnionym na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
6.
Dane osobowe w ramach Platformy przechowywane
będą: – przez 3 lata od momentu utraty statusu aktywnego Studenta (zakończenie
lub rezygnacja) lub zakończenia przez Dydaktyka działalności dydaktycznej na
Platformie PUW; – w przypadku danych osobowych przetwarzanych na podstawie
zgody – do momentu wycofania zgody, jednak nie dłużej niż przez wskazany
powyżej okres; – w przypadku postępowania prowadzonego przez uprawnione organy
termin usunięcia danych może zostać wydłużony do czasu jego prawomocnego
zakończenia.
7. Każdej osobie, której dane są przetwarzane w zakresie wynikającym z przepisów prawa, przysługuje prawo dostępu do nich oraz ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Użytkownik ma prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
Zachęcamy do zapoznania się z pełną wersją dokumentu, który znajduje się na Platformie Zdalnego Nauczania w zakładce „Ważne linki i regulaminy” -> „Regulaminy” -> „Regulamin platformy”.
Podsumowanie
Prosimy o zapoznanie się z instrukcją BHP i jej zaakceptowanie. W innym przypadku nie będzie dostępu do platformy.
Pełna polityka
1.
Cel instruktażu
Celem instruktażu ogólnego z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy jest zaznajomienie dydaktyków oraz studentów wszystkich kierunków Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi z: – przepisami i zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy, – zasadami bezpiecznej pracy i nauki w AHE, – ogólnymi przepisami przeciwpożarowymi, – ogólnymi zasadami udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej.
2.
Obowiązki Rektora
Rektor ponosi odpowiedzialność za stan bezpieczeństwa i higieny pracy na
uczelni. Ponadto zobowiązany jest chronić zdrowie i życie pracowników oraz
studentów przez zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy/nauki,
a w szczególności: – organizować pracę/naukę w sposób zapewniający jej
bezpieczne i higieniczne warunki, – zapewnić przestrzeganie na uczelni
przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, wydawać polecenia
usunięcia uchybień w tym zakresie oraz kontrolować wykonanie tych
poleceń.
3.
Obowiązki dydaktyków i studentów
Podstawowym obowiązkiem każdej osoby jest przestrzeganie przepisów i zasad
bezpieczeństwa i higieny pracy. W szczególności jest ona zobowiązana: – znać
przepisy i zasady bezpieczeństwa i higieny pracy, – wykonywać swoje obowiązki (praca,
nauka, pobyt na uczelni) w sposób zgodny z przepisami i zasadami bezpieczeństwa
i higieny pracy, – stosować się do wydawanych w tym zakresie poleceń i
wskazówek władz uczelni oraz wykładowców, – dbać o należyty stan urządzeń,
sprzętów oraz o porządek i ład w miejscu pracy/nauki, – niezwłocznie zawiadomić
władze uczelni/prowadzącego zajęcia o zauważonym wypadku albo zagrożeniu życia
lub zdrowia ludzkiego oraz ostrzec inne osoby znajdujące się w rejonie
zagrożenia o grożącym im niebezpieczeństwie, – stosować się do aktualnie
obowiązujących wytycznych/zarządzeń/zaleceń władz uczelni w zakresie wymogów
sanitarnych lub innych związanych z bezpiecznymi warunkami pracy i nauki.
4.
Uprawnienia dydaktyków i studentów
Osoba ma prawo powstrzymać się od wykonywania pracy/nauki, zawiadamiając o tym
niezwłocznie władze uczelni/prowadzącego zajęcia w przypadku, gdy warunki nie
odpowiadają przepisom bezpieczeństwa i higieny pracy i stwarzają bezpośrednie
zagrożenie dla zdrowia lub życia.
5.
Zasady poruszania się po budynkach uczelni
Przemieszczanie się człowieka stanowi zagrożenie wypadkowe, dlatego na terenie
całej uczelni: – przenosząc przedmioty, należy je zabezpieczyć, aby nie
przeszkadzały innym użytkownikom budynku, – poruszając się ciągami
komunikacyjnymi, zawsze należy zachować ostrożność i uwagę, – nie należy
tarasować przejść, ciągów komunikacyjnych, – trzeba zachować szczególną
ostrożność przy chodzeniu po schodach, między meblami, sprzętami, – nie wolno
wchodzić do pomieszczeń, do których obowiązuje zakaz wejścia dla osób
nieupoważnionych.
6.
Porządek i czystość w miejscu pracy/nauki
Każda osoba powinna pamiętać o podstawowych zasadach higieny w miejscu
pracy/nauki: – należy dbać o czystość i stan odzieży, – przed każdym posiłkiem
należy umyć ręce, brudnymi rękami nie należy dotykać zwłaszcza ust i oczu, –
nie wolno pić wody nieodpowiadającej wymogom sanitarnym, – należy utrzymywać
porządek w miejscu odbywania zajęć, w toaletach oraz na korytarzach.
7.
Podstawowe zasady ochrony przeciwpożarowej oraz
postępowanie w razie pożaru
Pożar lub wybuch mogą powstać, gdy zaistnieje czasowa i przestrzenna zbieżność
następujących elementów: – materiału palnego, – czynnika utleniającego, –
źródła zapłonu (np. iskry elektryczne, mechaniczne, elektrostatyczne, gorące
powierzchnie, otwarty ogień) – usunięcie jednego z nich wykluczy ich powstanie.
Na terenie uczelni obowiązuje bezwzględny zakaz: – palenia papierosów, – wnoszenia materiałów i płynów łatwopalnych, –
przeprowadzania samodzielnych napraw urządzeń czy jakiejkolwiek ingerencji w
system instalacji elektrycznej, – pozostawiania włączonych urządzeń zasilanych
energią elektryczną.
Wytyczne
prowadzenia ewakuacji ludzi i mienia
1. Alarmowanie służb ratowniczych. 2. Przystąpienie do prowadzenia działań do
czasu przybycia służb ratowniczych.
W pierwszej kolejności należy ewakuować ludzi z pomieszczeń, w których powstał
pożar lub inne zagrożenie, znajdujących się na drodze rozprzestrzeniania się
tego zagrożenia oraz z pomieszczeń, z których wyjście może być odcięte. Należy
najpierw ewakuować osoby o ograniczonej zdolności poruszania się. Strumień
ruchu powinny zamykać osoby w pełni sprawne. Ludzi odciętych od dróg wyjścia,
znajdujących się w strefie zagrożenia należy zebrać w pomieszczeniu najbardziej
oddalonym od źródła zagrożenia i w miarę posiadanych środków oraz istniejących
warunków ewakuować na zewnątrz lub oczekiwać na ewakuację za pomocą sił i
środków jednostek ratowniczo-gaśniczych Państwowej Straży Pożarnej.
Przy silnym zadymieniu dróg ewakuacyjnych należy poruszać się w pozycji
pochylonej, starając się trzymać głowę jak najniżej. Usta i drogi oddechowe w
miarę możliwości należy zasłonić chustką zamoczoną w wodzie. Podczas poruszania
się drogami ewakuacyjnymi przy silnym zadymieniu należy przemieszczać się
wzdłuż ścian, aby nie stracić orientacji.
Warto pamiętać, że: – podczas ewakuacji nie wolno korzystać z windy, –
należy spokojnie, bez wzbudzania paniki kierować się do najbliższych wyjść
ewakuacyjnych lub tam, gdzie wskazuje osoba prowadząca ewakuację, – osoby
opuszczające budynek powinny wychodzić „gęsiego”, czyli jedna za drugą, aby
pozostawić drożny drugi kierunek ruchu.
8.
Postępowanie w razie wypadków, w tym zasady udzielania
pierwszej pomocy przedmedycznej
W razie wystąpienia wypadku przy pracy/nauce należy: – zapewnić udzielenie
pierwszej pomocy osobom poszkodowanym, – podjąć niezbędne działania eliminujące
lub ograniczające zagrożenie, – zapewnić ustalenie – w przewidzianym trybie –
okoliczności i przyczyn wypadku, sporządzić niezbędną dokumentację, –
zastosować odpowiednie środki zapobiegające podobnym wypadkom.
W razie wypadku przy pracy/nauce na każdym pracowniku/studencie spoczywa
obowiązek: – niezwłocznego zawiadomienia władz uczelni/prowadzącego zajęcia
o zauważonym wypadku albo zagrożeniu życia lub zdrowia ludzkiego, – ostrzeżenia
innych osób znajdujących się w rejonie zagrożenia, o grożącym im
niebezpieczeństwie.
Zasady udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej
1. Oceń zdarzenie, podejmij działanie. 2. Usuń czynnik działający na
poszkodowanego. 3. Oceń zagrożenie stanu zdrowia lub życia poszkodowanego: –
Oceń, czy sam dasz radę udzielić pomocy, czy trzeba wezwać dodatkową pomoc do
czasu dotarcia służb medycznych. – Sprawdź, czy poszkodowany jest przytomny: •
jeśli jest przytomny: dowiedz się, gdzie odczuwa ból, czy krwawi, czy może się
poruszyć, • jeśli jest nieprzytomny: sprawdź tętno, oddech, drożność dróg
oddechowych. – Ustal prawdopodobny rodzaju urazu (rana, krwawienie, złamanie
itp.). – Sprawdź, czy z ust poszkodowanego czuć alkohol. – Nie podawaj
poszkodowanemu niczego doustnie. – Nie wyjmuj ciał obcych z ran. – Nie pozwól
poszkodowanemu się wychłodzić lub przegrzać. – W przypadku silnego krwawienia
koniecznie staraj się zatamować upływ krwi, aby uniknąć wykrwawienia. – Jeśli
podejrzewasz uraz kręgosłupa, ogranicz do minimum poruszanie ciała
poszkodowanego. – Nie zostawiaj poszkodowanego samego, kontroluj stan jego
zdrowia. 4. Zabezpiecz poszkodowanego przed możliwością dodatkowego urazu lub
innego zagrożenia (np. wynieś poszkodowanego z miejsca narażenia na czynniki
toksyczne, zadymienie itp.). Postępuj tak, aby w trakcie udzielania pomocy
samemu nie doznać urazów. 5. Wezwij pomoc fachową – pogotowie ratunkowe, tel. 999.
Dzwoniąc, podaj: – imię i nazwisko, – numer telefonu, z którego dzwonisz (jeśli
jest to telefon stacjonarny), – rzeczowy opis sytuacji, – ile osób wymaga
pomocy, – objawy urazu, wiek poszkodowanego/poszkodowanych, – czy
potrzebna jest pomoc techniczna, – dokładny adres oraz – jeśli to potrzebne –
najkrótszą trasę dojazdu, – jeśli u poszkodowanego nastąpiło zatrzymanie
oddechu, poinformuj o przystąpieniu do resuscytacji, być może dyspozytor
podpowie ci sposób postępowania. Uważnie słuchaj pytań i wskazówek dyspozytora
pogotowia. Pozostań przez chwilę pod telefonem (jeśli jest to telefon
stacjonarny), być może dyspozytor pogotowia będzie oddzwaniał w celu
sprawdzenia wiarygodności zgłoszenia. Pozostałe telefony ratunkowe: 112 – numer
alarmowy z telefonu komórkowego, 997 – policja, 998 – straż pożarna.
9. Apteczki znajdują się na portierniach (ambonkach).
Opracowała: Sylwia Sztybel – specjalista ds. bhp
Zachęcamy do zapoznania się z pełną wersją dokumentu, który znajduje się na Platformie Zdalnego Nauczania w zakładce „Ważne linki i regulaminy” -> „Regulaminy” -> „Instrukcja BHP”.